تحویل لوله های U-PVC

1) شرایط حمل لوله ها در کامیون: در صنعت پی وی سی رعایت این نکات و استاندارد ها ضروری است

حمل لوله های  یو پی وی سی

-       ارتفاع چیدمان به گونه ای باشد که لوله های زیرین دو پهن نشده و آسیب نبینند.

-       بهتر است لوله ها در کامیون (یا سایر وسائط نقلیه) به طور افقی در طول خودرو روی هم قرار گیرند.

-       در صورت وجود ناهمواری یا سطوح زبر در قسمت کف کامیون باید از بستر مناسب( از قبیل مقوا یا پلاستیک)استفاده شود تا از آسیب دیدن لوله ها جلوگیری گردد.

-       در دیواره های به ویژه در لبه های کامیون از محافظ (چوب، مقوا، پلاستیک) استفاده شود.

-       برای ثابت نمودن لوله ها بهتر است که از طناب (به جای سیم بوکسل) استفاده شود و در صورت استفاده از سیم و بوکسل از محافظ مقوایی یا لاستیکی برای جلوگیری وضعیت ظاهری لوله ها استفاده شود . توصیه می شود که برای این منظور از تسمه های برزنتی و یا چرمی استفاده گردد.

-       در صورتی که نگهداری لوله در روی وسیله تقلیه با تکیه گاه جانبی عمودی صورت می گیرد ، تکیه گاه های جانبی کافی بوده و فواصل آنها از یکدیگر ار 5/1 متر تجاوز نکند . لوله ها در طول حمل و نقلیه صورت مطمئن حفاظت شده باشند تمامی نگهدارنده های عمودی لوله باید مسطح بوده و عاری از تیز گوشه گی باشند .

-       با قرار دادن به صورت یک ردیف عقب تر بعدی جلوتر، از قرار دادن کوپله ها بر روی هم جلوگیری شود . بهتر است بخش های کوپله و صاف لوله ها به صورت یک در میان در کنار یکدیگر قرار گیرند ، به نحوی که کوپله لوله ها تحت فشار قرار نگیرند.

-       بر روی لو له ها از پوشش برزنتی استفاده گردد (به ویژه هنگامی که لوله های سایز کوچک در داخل لوله های بزرگتر چیده می شوند) تا مانع از ریزش لوله ها در هنگام حرکت در سراشیبی گردد.

-       به جهت جلوگیری از آسیب رساندن به داخل لوله ها ، از وارد کردن مستقیم شاخک لیفتراک به داخل لوله ها خودداری کرده و بهتر است از تکه لوله لوله ای( از جنس پلیمر) به عنوان واسطه دو شاخک استفاده گردد.

-       لوله ها به نحوی داخل وسیله نقلیه بارگیری شوند که طول قسمت آزاد انتهایی آنها ، که احتمالا به صورت آزاد قرار خواهد گرفت ، بیش از یک متر نباشد .

-       در حین حمل نیز لوله ها تی و نقل نباید به آنها ضربه وارد آید.

2) کنترل کیفیت لوله های تحویلی

پس از ورود لوله به محل نصب ، مسئولیت کنترل کیفیت و بررسی تعداد ولوله ها با نصاب و یا تحویل گیرنده  است و برای کنترل  لوله ها ، می توانید موارد مندرج در بند 4 را کنترل نمایید.

3) تخلیه لوله ها

تخلیه لوله های یو پی وی سی

تخلیه لوله ها باید با احتیاط کامل صورت گیرد تا هیچگونه تخریب و شکستگی در لوله رخ ندهد در صورت امکان  بهتر است از لیفتراک مخصوص استفاده شود.

در صورتیکه وسایل مکانیکی برای تخلیه موجود نباشد، تخلیه تک تک لوله ها با دست انجام می شود . در این صورت پرتاب وانداختن لوله ها مجاز نبوده و لوله ها باید با دست بر روی تیکه گاه های روی زمین و یا روی هم قرار داده شوند تا از  صدمه دیدن آنها جلوگیری شود.

در هنگام تخلیه لوله دقت شود که از ریزش لوله ها از ماشین به زمین یا سر خوردن لوله ها بر روی هم جلوگیری شود .

جهت جلوگیری از شکستن لبه های لوله در حین تخلیه و نیز جهت اطمینان از ضربه ندیدن لوله  ، پیشنهاد می گردد در زمان تخلیه لوله ها از بستر مناسب استفاده نمایید. برای اینکار از ضربه گیرهای پلاستیکی (حلقه های لاستیکی) و یا از  خاک سرند شده استفاده نمایید و جهت جلوگیری از خمش در فواصل مناسب از تکیه گاه استفاده نمایید.

4) انبارش لوله ها در محل اجرا

انبار کردن لوله های یو پی وی سی

-       ارتفاع انبارش لوله ها نباید بیش از میزان ارائه شده در استاندارد (معمولا 4/2 متر ) باشد.

-       این لوله ها را نزدیک منابع گرمایی(مانند بولیر، وسایل الکتریکی، اگزوزهای موتورها و یا خطوط بخار) انبار نکنید.

-       واشرها باید به دور از گرما ، روغن و گریس نگهداری شوند .

-       لوله های U-PVC در انبار نباید در معرض گرد وغبار و خاک باشد.

-       لوله ها طوری باید انبارش گردند که شکم پیدا نکرده و خمشی در آنها به وجود نیاید (در سطح صاف انبار شوند) .

-       معمولا لوله ها به صورت یک در میان یک سر کوپله و یک سر ساده روی هم چیده می شوند.

-       لوله ها را در انبارهای مسقف نگهداری نمائید و یا به روشی از تابش نور مستقیم آفتاب  بر آنها جلوگیری کنید.

-       از کثیف شدن سطوح خارجی انتهای لوله و داخل لوله وداخل کوپله در محل ورود سر ساده لوله ها واتصلات که محل اتصال وآب بندی لوله است باید جلوگیری نموده و از تماس با مواد خارجی حفظ شوند.

-       در صورت استفاده از چسب مخصوص اتصال لوله پی وی سی ، بسته های مربوط باید به صورت کاملا در بسته و دور از گرما حفظ شوند . در ضمن در موقع مصرف این چسبها باید به تاریخ مصرف آنها نیز دقت شود.